reklama

7.10. 2014  10:59

Video: 7+1 strana pro zveřejňování smluv všech městských organizací v Praze

V úterý 16. 9. v kině Bio OKO proběhla druhá ze čtyř předvolebních debat, které se zúčastnili...

14.9. 2014  14:04

Video: 5 subjektů, které chtějí řídit Prahu a mají na to aspoň 4 lidi: ANO? Ne (reaguje)!

Víte, co si před volbami myslí strana, které byste možná chtěli dát hlas, o tématu, které se denně...

11.9. 2014  14:13

Proč Praha není Vídní, část 2: Výmluvy

Spíš než aby aktivně hledali cesty, jak Prahu rozvíjet a řešit existující výzvy, často se konkrétní...
Pražská Náplavka

8.9. 2014  14:12

Proč Praha není Vídní, část 1: Nesmysly

Jak píše legendární americká urbanistka, novinářka a městská aktivistka Jane Jacobs, i nefunkčnost...
Dělníci (Ilustrační foto).

21.8. 2014  16:53

13 vět o budoucnosti dopravy v Praze

Neřešme dopravu, řešme mobilitu města jako celek. Rozhodně neřešme zvlášť síť pro dopravu...
reklama
Pražská Náplavka

18.7. 2014  16:53

O (světlé) budoucnosti nejoblíbenější pražské náplavky

Vývoj situace okolo populární pražské náplavky v posledních dvou letech

17.2. 2014  19:50

Je cosi shnilého ve městě pražském...

Druhý nejvytíženější bod pražské MHD, stanice I. P. Pavlova, se počátkem prosince 2013 měla stát o...

22.1. 2014  14:50

Aby Blanka měla smysl, je třeba omezit tranzit centrem

Iniciativa Auto*Mat se musí důrazně distancovat od zmatečného prohlášení, že odborníci varují Prahu...

20.1. 2014  21:00

Vrátila úder Blanka nebo Týden?

Časopis Týden dal pražským plánovačům co proto. V čísle z 20. ledna 2014 se redaktoři Jareš a...
Smetanovo nábřeží žije!

17.9. 2013  14:03

Autem přes Malou Stranu si cestu skrz Prahu nezkrátím

První z pěti kulturních sobot Nábřeží žije! přilákala asi 15 tisíc lidí. Pěší zóna na Smetanově...

1.11. 2012  01:21

Naprostá nekompetentnost nebo lež jak věž? Otevřená odpověď na dopis z magistrátu

Pražský magistrát se právě zbavil svého jediného cyklokoordinátora. Okolnosti pochybné, reakce na...
Dům by měl stát v prázdném prostoru v severní části náměstí.

29.10. 2012  14:45

Čeká Praha na Godota nebo na kafe?

Který manažer by byl spokojen se zaměstnancem jenž už sedm měsíců nekomunikuje? Který klient by byl...

14.9. 2012  14:34

Provézt Prahou tisíce lidí s úsměvem na rtech a zdarma? Cyklojízdy to umí!

Velká podzimní cyklojízda a festival Zažít město jinak již tradičně patří k podzimu v Praze. Jak...

28.5. 2012  15:22

Hummery z New Yorku v pražských ulicích

Nejuznávanější osobnosti v oblasti urbanismu, územního plánování a dopravy se sjely do Prahy na...
Tunel Blanka

7.5. 2012  19:08

Metropolitní ozvučná deska: Praha potřebuje omezení individuální automobilové dopravy a novou dopravní koncepci

Je evidentní, že Praha potřebuje vytvořit novou udržitelnou dopravní koncepci a tu zohlednit v...
18 - 32 / 32
Profil autora

Na tomto blogu komentuji především dění týkající se rozvoje kvality života, veřejných prostranstí a městské mobility v mém domově, v Praze, ale i dění v občanské společnosti České republiky, jejímž se cítím být spoluzodpovědným členem.

Jako donedávna (2010 až 2014) jeden z předních členů iniciativy Auto*Mat a absolvent mezinárodních teritoriálních a bezpečnostních studií FSV UK i nadále prosazuji tvorbu lepšího prostředí pro důstojný a bezpečný život nejen pro bohaté.


Počátkem roku 2015 jsem po několikatýdenním zvažování vyslyšel žádost od tehdy nového náměstka pražské primátorky pro územní rozvoj, Matěje Stropnického, jemuž jsem od počátku roku 2015 do půlky roku 2016 pomáhal prosazovat společné programové cíle nejprve jako asistent v jeho týmu pro územní rozvoj na pražském magistrátu, a se kterým se jako od června 2015 člen Strany zelených podílím na úsilí o vybudování celorepublikového hnutí založeného na principech svobody, solidarity a udržitelnosti a propojení s územím, ve kterém žijeme.

Územní a dopravní plánování má možnost chránit stávající veřejné hodnoty prostředí, ve kterém žijeme, snižovat nároky na veřejnou infrastrukturu, snižovat vybranou poptávku. Prostor se rozvíjí v prvé řadě aktivitami, které se v něm (ne)odehrávají, nikoliv budováním kilometrů infrastruktury.

Od června 2015 jsem členem Strany zelených s místní příslušností na Praze 1, kde se spolu se sousedy i lidmi odjinud se zájmem o zvrácení současného úpadku centra Prahy snažíme o realizaci dlouhodobé vize vycházející ze snahy o růst počtu obyvatel a příjemný dostupný život napříč generacemi v centru hlavního města. Na Prahu 1 jsem se přestěhoval (k vlastnímu překvapení neb jsem tou dobou byl jako student dokončující diplomovou práci takřka bez peněz) v roce 2013 z politických důvodů v reakci na tragické a vrcholně arogantní působení místní samosprávy v centru našeho hlavního města prezentované zástupci TOP 09 a velmi prorostlých ČSSD a ODS.

Namísto dřívějšího dohledu na politiky a radění jim, jak efektivně používat veřejné peníze, dnes sám politikem řízením osudu jsem.

Společně s vámi tvoříme zemi, ve které chceme žít.

více
reklama
Vyhledat
Autorovy Nejčtenější
reklama
reklama
reklama