reklama

Vít Masare, rubrika:

23.9. 2016  18:44

Období tání v přípravě nového územního plánu Prahy

Lidí, kterým z opakovaných pracovních chyb architekta Kouckého při tvorbě metropolitního územního...

19.4. 2016  01:46

Kam se poděla občanská výchova?

Našimi daněmi si platíme služby státního aparátu a ten by se o nás měl postarat. Když se o nás stát...

20.11. 2015  20:36

Po týdnu střetů přichází Týden diverzity

Čeká nás další, snad klidnější setkání na Albertově. Pojďme se u jeho příležitosti zamyslet, jak...
Portland

21.6. 2015  21:40

Portland: Město budoucnosti, tolerance a selského rozumu

„Občanská revoluce“ na přelomu 60. a 70. let. z něj udělala v rámci USA nedostižnou...

17.5. 2015  20:40

Minneapolis/St. Paul - severské Twin Cities na řece Mississippi

"Jen počkejte, jak se nové tramvaje zaplní, až uhodí mrazy a na silnicích bude boží...
reklama

17.5. 2015  15:05

Mluvit nebo nemluvit o dlouhodobém horizontu bytí?

Zprava, zleva, horem, dolem, bavme se o hrozbách a výzvách fungování naší společnosti v horizontu...

10.5. 2015  23:00

80% komunikace + 20% tvorba = moderní městské plánování

Připravovat veřejné investice otevřeně, nebo mlčet a snažit se, aby si detailů nikdo nevšimnul?...

6.5. 2015  00:49

D.C. - znovuobjevená starožitná výkladní skříň

District of Columbia plný administrativních a kulturních institucí je sice obklopen...
Dálnice v americkém Minneapolis

18.4. 2015  11:43

Zásadní problém v USA i jinde: havarijní stav dálnic a mostů

Postavit novou infrastrukturu je snadné. Zajistit udržitelný režim jejího dalšího užívání, to je...

21.2. 2015  10:47

„Československý“ Pittsburgh hrdě nazýváný Portlandem východu

Podporou zdravotnického a vzdělávacího sektoru podobně jako aktivní kulturní politikou a důrazem na...

16.2. 2015  01:07

LA přísně tajné

Chceme z Los Angeles udělat „nejzelenější město USA“. Tento slogan razí současný...

15.2. 2015  13:53

Czechmade 21. století

Nejlepší pivo si uvaříš doma, nejlepší káru do města seženeš v České republice

15.2. 2015  01:32

5 amerických měst a vize jejich směřování v roce 2014

V následující sérii blogů se pokusím podělit o ty nejzajímavější postřehy z mé intenzivní...
Pokud samotný Trojský most nezabere, ještě stále máme v záloze Blanku...

9.11. 2014  16:12

Trojský most navždy vyřešil dopravu: Vive la Liberté!

Přejet autem přes nový Trojský most trvá prý někdy až 25 minut. Taktický urbanismus par excellence.

9.10. 2014  14:52

Proč Praha není Vídní, část 3: Veselý Lomecký zasahuje

V minulých týdnech jsem se zde ve dvou textech pokusil nastínit některé základní problémy, které...
1 - 15 / 32
Profil autora

Na tomto blogu komentuji především dění týkající se rozvoje kvality života, veřejných prostranstí a městské mobility v mém domově, v Praze, ale i dění v občanské společnosti České republiky, jejímž se cítím být spoluzodpovědným členem.

Jako donedávna (2010 až 2014) jeden z předních členů iniciativy Auto*Mat a absolvent mezinárodních teritoriálních a bezpečnostních studií FSV UK i nadále prosazuji tvorbu lepšího prostředí pro důstojný a bezpečný život nejen pro bohaté.


Počátkem roku 2015 jsem po několikatýdenním zvažování vyslyšel žádost od tehdy nového náměstka pražské primátorky pro územní rozvoj, Matěje Stropnického, jemuž jsem od počátku roku 2015 do půlky roku 2016 pomáhal prosazovat společné programové cíle nejprve jako asistent v jeho týmu pro územní rozvoj na pražském magistrátu, a se kterým se jako od června 2015 člen Strany zelených podílím na úsilí o vybudování celorepublikového hnutí založeného na principech svobody, solidarity a udržitelnosti a propojení s územím, ve kterém žijeme.

Územní a dopravní plánování má možnost chránit stávající veřejné hodnoty prostředí, ve kterém žijeme, snižovat nároky na veřejnou infrastrukturu, snižovat vybranou poptávku. Prostor se rozvíjí v prvé řadě aktivitami, které se v něm (ne)odehrávají, nikoliv budováním kilometrů infrastruktury.

Od června 2015 jsem členem Strany zelených s místní příslušností na Praze 1, kde se spolu se sousedy i lidmi odjinud se zájmem o zvrácení současného úpadku centra Prahy snažíme o realizaci dlouhodobé vize vycházející ze snahy o růst počtu obyvatel a příjemný dostupný život napříč generacemi v centru hlavního města. Na Prahu 1 jsem se přestěhoval (k vlastnímu překvapení neb jsem tou dobou byl jako student dokončující diplomovou práci takřka bez peněz) v roce 2013 z politických důvodů v reakci na tragické a vrcholně arogantní působení místní samosprávy v centru našeho hlavního města prezentované zástupci TOP 09 a velmi prorostlých ČSSD a ODS.

Namísto dřívějšího dohledu na politiky a radění jim, jak efektivně používat veřejné peníze, dnes sám politikem řízením osudu jsem.

Společně s vámi tvoříme zemi, ve které chceme žít.

více
reklama
Vyhledat
Autorovy Nejčtenější
reklama
reklama
reklama