Přejet autem přes nový Trojský most trvá prý někdy až 25 minut. Po měsíční zkušenosti s jeho provozem je tak zřejmé, že nám architekt Roman Koucký za 1,4 miliardy z veřejných rozpočtů ve vší skromnosti nadesignoval překrásný a plně funkční nástroj k regulaci přetížení Prahy auty. Taktický urbanismus par excellence.

Když tramvaj (správně) projede přes most jak po másle, pěšky přejdete (byť podél zácpy aut) také v klidu a i na kole (ačkoliv je k tomu určená infrastruktura sama dost bídná - původně se s koly jako v dřívějších pražských projektech tradičně nepočítalo...) se projede vedle kolony aut v cuku letu, trčení na místě v autě je pro každého z nás slušný psychologický výprask. Kam se na to hrabe kdejaká marketingová kampaň... To by bylo, aby alespoň někdo po takovém zážitku nezvolil pro příští cestu tramvaj... Za tento dvacetipětiminutový impulz k zamyšlení moc děkujeme. Vive la Liberté!

A pokud samotný Trojský most nezabere, ještě stále máme v záloze Blanku... Jednopruhový výjezd v Pelc-Tyrolce, jednopruhový nájezd z ulice V Holešovickách, Svatovítská, Bubenská... Město, které nemá žádné plány co dělat, až se jeho největší infrastrukturní stavba otevře... A vůbec, kdo z nás by si pro vlastní přepravu kupoval do města auto, aby trávil denně desítky minut v zácpách či v podzemí tunelu jako řidiči metra, pro které je to přitom placená práce?